Ü Ö N ne demek?
U. AN. (Üst Ölü Nokta): Pistonun silindirde ulaşabileceği en yüksek nokta. Motorlar çalışma saatlerine göre iki tipe ayrılır: iki zamanlı ve dört zamanlı. Dört zamanlı motorlar günümüzde genellikle otomobillerde kullanılır.
A ö n ne demek?
Dört zamanlı motorlarda iş, pistonun silindir içerisinde dört hareketinden elde edilir. o A.Ö.N. (alt ölü nokta): Pistonun silindir içerisinde batabildiği en alt noktadır.
Üön nokta nedir?
Pistonun yön değiştirmek için bir an durakladığı (hareketsiz kaldığı) silindirdeki noktaya ölü merkez denir. Pistonun yön değiştirmek için bir an durakladığı (hareketsiz kaldığı) nokta, silindirde ulaşabileceği en düşük noktadır.
Sente bindirmesi nedir?
Değerler: Sıkıştırma strokunun sonunda ve güç strokunun başlangıcında pistonun P’si. ER. N mevcutken her iki valfin kapalı olduğu duruma merkez denir. Valf örtüşmesi: Egzoz strokunun sonunda ve emme strokunun başlangıcında pistonun P’si.
Krank mili kaç tur döner?
Dört zamanlı bir motorda, eksantrik mili bir tur atarken krank mili iki tur atar. Eksantrik milinin görevi, valflerin açılıp kapanma zamanlarını ayarlamak.
Supap bindirmesi ne işe yarar?
Valf örtüşmesi, egzoz valfinin kapanmaya başlaması ile emme valfinin açılmaya başlaması arasındaki zaman aralığıdır. Bu süre zarfında, emme ve egzoz valfleri aynı anda açıktır. Valf örtüşmesinin amacı motor verimliliğini ve performansını optimize etmektir.
Dört zaman prensibi nedir?
Dört zamanlı motorlara içten yanmalı motor denir ve emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz gibi tüm çalışma çevrimlerini tamamlar.
Motorda i ne demek?
Redüktörün “i değeri” aynı zamanda redüktörün dişli oranı olarak da adlandırılır ve redüktörün giriş hızı ile çıkış hızı arasındaki oranı temsil eder. Başka bir deyişle, “i değeri” redüktörün hız azaltma kapasitesini gösterir.
Strok nedir?
Strok; İçten yanmalı motorlarda pistonun en alt ve en üst noktaları arasında kat ettiği mesafedir. Piston silindirin en üstünde olduğunda hacim en küçük noktasındadır ve piston en altta olduğunda hacim en büyük noktasındadır.
Çevrim nedir motor?
Döngü: İşlemin başlangıç noktasından aynı noktaya geri dönmesine döngü denir.
Nokta doğru nedir?
Aynı doğru üzerinde bulunan noktalara kolineer noktalar denir. İki doğru yalnızca bir noktada kesişiyorsa bunlara kesişim doğruları denir.
Sente atlama nedir?
Arabalar yaşlandıkça arızalanmaya daha yatkın hale gelirler. Bir motor sorununu gidermek için motorun sökülmesi gerekir. Motor yeniden monte edildiğinde zamanlama ayarı düzgün yapılmazsa aracınız zamanlama kayışını atlayacaktır.
Birinci silindir hangisidir?
Motorun ön tarafında, V kayışının bağlı olduğu kasnağa en yakın olan silindire 1 numaralı silindir denir.
Sentil ayarı nedir?
Düz bıçaklar yerine, bujilerdeki boşluğu doğru boyuta ayarlamak için belirli çaplı bir telli benzer bir alet kullanılır; bu, doğru boyut ölçeğinin aralık içinde olana kadar yükseltilmesi ve alçaltılmasıyla yapılır. Çelik parçalarına bazen bıçak denir, ancak keskin uçları yoktur.
Emme zamanı nedir?
Otto motorunda zaman oluşumu: Zaman (emme süresi): Yakıt-hava karışımı silindire girer. 2. zaman (sıkıştırma süresi): Yakıt-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır. 3. zaman (ateşleme süresi): Yakıt-hava karışımı buji tarafından ateşlenir.
Piston piminin görevi nedir?
Piston pimi, pistonu krank miline bağlayan parçadır. Pistonun yukarı ve aşağı hareketini krank miline ileterek motorun çalışmasını sağlar. Piston pimi genellikle çelik veya seramik gibi yüksek mukavemetli malzemelerden yapılır.
Kam mili dişlisi hareketini nereden alır?
Eksantrik mili veya kam mili hareketini triger kayışından veya zincirden alır. Pistonlu motorlarda, emme ve egzoz valflerinin zamanında açılmasını sağlar. 8 valfli ilkel 4 silindirli motorlarda sadece bir tane bulunur ve 16 valfli yeni nesil motorlarda iki tane bulunur.
1 silindir hangisi?
Motorun ön tarafında, V kayışının bağlı olduğu kasnağa en yakın olan silindire 1 numaralı silindir denir.